HRM

HRM-afdelingen verwerken dagelijks veel privacygevoelige- en persoonsgebonden gegevens. Tegenwoordig zijn digitale HR-systemen niet meer weg te denken uit het werkproces. Waar er nu veelal gegevens digitaal verwerkt worden, blijft de kast of het archief met papieren dossiers toch nog fysiek. Die papieren dossiers zitten boordevol belangrijke gegevens, denk aan: functioneringsgesprekken, arbeidsovereenkomsten, mailverkeer, mutatieformulieren en andere belangrijke documenten en naslagwerken. Allemaal informatie die bewaard dient te worden, niet alleen voor de bedrijfsvoering, maar ook voor de wetgeving. In de ideale situatie wordt het archief met papieren informatie geïntegreerd met het digitale systeem waarmee nu gewerkt wordt. Eén overzicht met alle informatie van iedere medewerker. Dat bereikt u door uw personeelsdossiers te digitaliseren.

Informatie aanvragen

Digitaliseren personeelsdossiers

Werkt u nog met papieren personeelsdossiers? Archive-IT heeft veel ervaring met het digitaliseren van personeelsdossiers. Denk aan het één-op-één inscannen, het herindelen van het dossier tot het volledig AVG-proof maken. Archive-IT gaat samen met u in gesprek om de mogelijkheden door te nemen als het gaat om documentsoorten, tabbladen en andere digitale wensen en eisen. De wensen en eisen die passen bij uw organisatie, het budget, maar ook bij de huidige wet- en regelgeving.

Meer informatie

Voordelen van een digitaal HR-dossier:

  • Transparantie richting uw medewerkers
  • Informatie is ook buiten de kantoormuren en -uren beschikbaar
  • Uitgebreide rechtenstructuren mogelijk
  • Integraties met diverse HR-systemen, zoals AFAS of Visma | Raet
  • Eén overzicht met alle informatie van iedere medewerker

Opbouw personeelsdossier

Een personeelsdossier bevat verschillende documenten. Aan deze documenten zijn ook verschillende bewaartermijnen gekoppeld, dat maakt het retentiebeleid een stuk lastiger. De software van AIR maakt het mogelijk om het retentiebeleid zo in te stellen, dat deze volledig voldoet aan de AVG wetgeving.

Uit welke onderdelen is een dossier opgebouwd?

  • Persoonlijke gegevens: waaronder NAW gegevens, kopie identiteitsbewijs, kopie diploma's, CV etc.
  • Contracten: waaronder arbeidsovereenkomst, overzicht verlof, documentatie verstrekte eigendommen bedrijf etc.
  • Functioneren: waaronder functieprofiel, verslagen beoordelings-/functioneringsgesprekken, gevolgde cursussen etc.
  • Ziekteverzuim: waaronder ziekteverzuimfrequentie
  • Diversen/bijzonderheden: waaronder aantekeningen leidinggevende, correspondentie met/over medewerker etc.

Brochure

In een ideale situatie heeft u één overzicht met alle informatie van iedere medewerker. Wilt u meer weten over de oplossingen van Archive-IT die u onder andere hiermee kunnen helpen? Download dan nu onze brochure en kom meer te weten over digitaliseren, digitaal archiveren en vitaliseren.


Referentie

Klantcase

Kindante wilde graag dat alle gegevens van een medewerker op één centrale plek teruggevonden konden worden. Lees verder welke passende oplossing Archive-IT hiervoor heeft aangeboden.

Meer informatie aanvragen