Gezondheidszorg

Binnen de gezondheidszorg is het van levensbelang (ook economisch) om voortdurend processen te optimaliseren. Méér doen in minder tijd, waarbij het verlenen van de juiste zorg altijd centraal staat. Met de toenemende wet- en regelgeving, strakke planningen en de te behalen doelen, kan dit een behoorlijke uitdaging zijn. Als zorgverlener is het daarom cruciaal om geen onnodige tijd kwijt te zijn aan administratieve rompslomp en incomplete informatie. Medische informatie dient op het juiste moment op de juiste plek voorhanden te zijn, op een veilige en gebruiksvriendelijke manier. Digitalisering, archivering en het inzetten van technologie bieden de oplossing.

Meer informatie

Digitaliseren voor de gezondheidszorg

Archive-IT biedt verschillende mogelijkheden voor organisaties om papierloos te werken. Dat betekent overigens niet dat alle papieren dossiers gedigitaliseerd dienen te worden. Wij adviseren om alleen de actieve, actuele patiënten/cliëntendossiers te digitaliseren. Deze heeft u immers veelvuldig nodig in uw werkprocessen. Een efficiënte aanvulling hierop zijn onze fysieke archiveringsoplossingen, waarbij we de papieren dossiers in één van onze beveiligde archiefpanden archiveren en toegankelijk maken door middel van Scanning on Demand.

Digitaliseren
Gezondheidszorg | Archive-IT

Fysiek archiveren & digitale toegankelijkheid voor de gezondheidszorg

Om voor iedere organisatie een passende oplossing te bieden, heeft Archive-IT drie verschillende vormen van fysiek archiveren: Goud, Zilver en Brons.

Fysiek archiveren

Uiteindelijk valt of staat alles met veilige digitale toegankelijkheid van informatie. Archive-IT heeft met AIR een platform ontwikkeld, waarin alle informatie, of het nu fysiek of digitaal is, op een eenduidige wijze gearchiveerd kan worden. En nóg belangrijker: eenvoudig terug te vinden is. Standalone of juist geïntegreerd met uw huidige systeem.

Digitaal archiveren
  • U kunt uw archiefruimtes voor waardevollere doeleinden inzetten;

  • Koppelingen met ZIS-, EPD- & ECD-systemen, om het papieren verleden te integreren met de nieuwe digitale aanwas;

  • Voor zorginstellingen met meerdere locaties werkt het efficiënt dat dossiers overal te raadplegen zijn voor geautoriseerde gebruikers;

  • Uitgebreide autorisatiestructuren mogelijk;

  • Veiligheid van gegevens is beter gewaarborgd.

“Tijdens het bedrijfsbezoek aan Archive-IT waren we zo onder de indruk van de manier waarop Archive-IT ervoor zorgt dat dossiers, zowel fysiek als digitaal, beveiligd worden, dat voor ons de keuze snel gemaakt was. Een voorbeeld hiervan is de blusgasinstallatie, die ons een heel veilig gevoel gaf!”

Thera de Pauw | Concernmanager Sociaal Beleid, De Zorggroep

“Door het gedegen advies hebben we voor Virtual Archive gekozen. Dit was de voordeligste optie én de meest effectieve oplossing voor de fusie. Grote voordelen van deze cloud oplossing zijn onder andere dat het beheer niet meer in eigen handen ligt, updates eenvoudig automatisch kunnen worden uitgevoerd en we natuurlijk op iedere locatie en op ieder moment bij onze informatie kunnen. Dat is voor ons erg belangrijk, want op deze manier zijn artsen in staat op verschillende locaties multidisciplinair te werken.”

Jacques van Kerkvoort | Programmamanager, Zuyderland

“Personeelsdossiers zijn ontzettend privacygevoelig en een goede borging en certificering rondom dat onderwerp was daarom cruciaal in het maken van onze keuze. Het voelde direct goed. Voordat we met Archive-IT in zee gingen, heb ik eerst de rit naar Reuver gemaakt om daadwerkelijk te kunnen ervaren met welke organisatie we te maken hadden, welke maatregelen ze nemen en om de dienstverlening in de praktijk te zien. Dat goede gevoel werd tijdens dit bezoek nog eens extra bevestigd.”

Gerwin Maat | ass. Hoofd Automatisering, Zorggroep Tangenborgh

In augustus 2014 zijn we gestart met alle voorbereidingen voor de proefimplementaties van de Virtual Archive. Denk dan aan het opschonen van ons eigen historische archief. In oktober 2015 was de eerste livegang van het R-EPD , zodat er al uitvoerig door onze mensen mee gewerkt kon worden. Men was direct erg enthousiast over het ‘gescande dossier’, er was namelijk geen onnodige zoektijd meer. Er waren wel nog wat wensen t.a.v. het inloggen, want door al die systemen die behandelaren tegenwoordig allemaal naast elkaar gebruiken, is steeds opnieuw inloggen wel een issue. Gelukkig heeft Archive-IT daar een Single Sign On oplossing voor ontwikkeld. Hier werken we inmiddels mee en dit zorgt er voor dat behandelaren eenmalig hoeven in te loggen in het R-EPD en niet meer voor het gescande dossier. Dat scheelt enorm in tijd!

Rajen Bhattoe | Project Manager, Rijndam Revalidatie

“Onze keuze is op Archive-IT gevallen omdat wij een voortraject hadden uitgevoerd en al alles hadden opgeslagen bij Archive-IT. Het vertrouwen dat wij hebben bij Archive-IT is hoog en de onderneming kenmerkt zich door kwaliteit. De medewerkers zijn altijd meedenkend en gaan heel zorgvuldig met de gegevens om!”

Anita Middeldorp | Hoofd zorgeenheid volwassenen, SEIN

“De samenwerking met Archive-IT is heel goed verlopen en de communicatie tussen ons beiden ging erg soepel. Vooral het snelle handelen en de flexibiliteit van Archive-IT was een groot pluspunt. Het tijdsbestek was nogal een uitdaging, omdat er ongeveer 30.000 dossiers in zeer korte tijd vervoerd en opgeslagen moesten worden. Archive-IT heeft haar beloftes waargemaakt!”

Saskia Spierdijk | Directeur Servicebedrijf, ANTES

“We hebben veel ervaring opgedaan met het R-EPD in combinatie met de Virtual Archive. We zijn erg tevreden met de stappen die er tot nu toe gezet zijn. Op deze manier is Sophia Revalidatie klaar voor de toekomst!”

Bianca Holtman | Project Manager, Sophia Revalidatie

”De kwaliteit van de gescande dossiers is erg hoog en voldoet zonder twijfel aan onze verwachtingen. Wij bevelen andere organisaties met digitaliseringsambities daarom ook absoluut aan om dit in samenwerking met Archive-IT te doen.”

Andrea de Bie | Secretaresse HRM/Medewerkster Backoffice, Stichting gehandicaptenzorg

“De kwaliteit van de gescande dossiers is erg hoog en voldoet zonder twijfel aan onze verwachtingen. Wij bevelen andere organisaties met digitaliseringsambities daarom ook absoluut aan om dit in samenwerking met Archive-IT te doen.”

Rick Gerritsen | personeelsfunctionaris, Stichting jeugdzorg Sint Joseph

“We vonden het heel fijn dat we bij Archive-IT één gesprekspartner hebben voor alle logistieke handelingen. Daarnaast heeft Archive-IT ons veel en goed advies gegeven. Het helpt echt om iemand met gedegen kennis er bij te hebben. Als derde doorslaggevende punt vonden de assistenten en de artsen het gebruik van de Virtual File enorm handig en dat bracht heel veel draagvlak.”

Mignon Vloet | Projectleider digitalisering , Ziekenhuis Pantein

“Het was heel plezierig om samen te werken met bekende mensen van Archive-IT. Ze weten steeds waar alles staat en hoe de verwerking gedaan hoort te worden. Door de hoge snelheid waren we twee maanden eerder klaar. Bijkomend voordeel: het centrale archief wordt omgetoverd tot omkleedruimte.”

Sally Martens | teamleider afsprakenbureau, MC Groep

“Ik heb altijd gezegd: digitaliseren gaan we niet doen, omdat de fysieke dossiers nu al niet leesbaar zijn. Maar onze schoolartsen werken op locatie met laptop en UMTS kaart, dus de dossiers moesten mobiel toegankelijk zijn. De dossiers zijn 1:1 overgenomen en we waren positief verrast dat ze hartstikke goed leesbaar zijn! Echt geweldig. In het voorjaar van 2011 bezochten we Archive-IT om een gevoel bij het bedrijf te krijgen. Na rapportage aan het bestuur konden we beginnen met de kick-off. Er waren inspanningen nodig om draagvlak te krijgen, omdat één groep gebruikers erg sceptisch was over het digitale dossier. Na een bijeenkomst van de gebruikers en Archive-IT was iedereen enthousiast! En dat is niet meer overgegaan.”

Gertrud Vogel | Concessiemanager, GGD Twente

”Wij hebben bewust voor de carnavalsvakantie gekozen voor de fysieke transitie. Twee medewerkers van Archive-IT en studenten werden ingeschakeld bij de invoering, met alles wat daar bij kwam kijken. Ik was uitermate tevreden over de implementatie. De overgang is soepel verlopen. Ik spreek namens de hele organisatie als ik zeg dat wij een tevreden Archive-IT klant zijn”

Harrie Slangen | beleidsmedewerker, Thebe

“De eenmalige investering ligt bij Archive-IT wel hoger, maar de kwaliteit en snelheid van de opvraging maken dit meer dan goed! Binnen enkele uren na opvraag is het dossier digitaal beschikbaar. Daarnaast zijn alle dossiers individueel geregistreerd waardoor ook enkele ‘verloren’ gewaande dossiers weer boven water zijn gekomen.”

Esther Brokke | Projectleider Archief, GGNet

“Het was een onmogelijke klus”, zegt Dhr. Driessen. “Maar binnen zeven dagen stelde Archive-IT meer dan 2200 dossiers met zo’n 290.000 images digitaal beschikbaar aan ons”. Alle lopende dossiers moesten worden ingescand, terwijl cliënten wekelijks terug komen voor behandeling. “Het was een enorme logistieke operatie die succesvol is geklaard. Op het moment dat we over zijn gegaan naar het digitale dossier stonden alle gescande images klaar op de beveiligde verbinding tussen Archive-IT en Centrum ‘45 . Deze waren dus rechtstreeks te benaderen“.

Twan Driessen | Algemeen directeur, Centrum '45

“Nadat we live waren, waren de artsen en secretaresses van de afdeling KNO tevreden over de kwaliteit en snelheid van de software en diensten van Archive-IT”

Frank Helmer | projectmedewerker, Slingeland Ziekenhuis

Alle checks en dubbelchecks die vanuit het ministerie en de inspectie verplicht zijn gesteld, worden voor een operatie ingevuld door de behandelaar en de verpleegkundige en dat zal dan ook digitaal gebeuren. Gynaecologie is dan ook de eerste die met het digitale OVD (Operatie Vervolg Dossier) gaat werken binnen Ikazia.  Zo kunnen we ons elektronische dossier steeds verder uitbreiden.  De software en de dienstverlening van Archive-IT vormen daarbij een belangrijke schakel.”

Dr. Morrel | Gynaecologe, Ikazia ziekenhuis

“De Virtual File was doorslaggevend! Doordat we de Virtual File gebruiken heeft het concept van een hoge mate van acceptatie. De medewerkers van AC Zwolle werken met digitale dossiers, maar alle digitale documenten worden weergegeven als traditionele papieren dossiers. En het feit dat Archive-IT met ons meebeweegt, zoals de koppeling die ze voor ons gemaakt hebben met JIM en Open AC maakt Archive-IT een logische keuze.”

Michael Heil | Directeur, Pento

Onze klanten

Neem contact met ons op

Deze website is beveiligd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid & de Servicevoorwaarden van Google worden toegepast.