In onze rubriek: ‘Medewerker in de spotlight’ laten we graag zien welke mensen er achter onze organisatie zitten. Dagelijks zet Archive-IT zich in om organisaties te ondersteunen bij de transitie van een papieren- naar een digitale werkomgeving. Daarnaast wordt er software ontwikkeld om veilige, digitale toegankelijkheid te kunnen garanderen. Maar wie doet wat? En wat zijn de drijfveren van de medewerkers van het team van Archive-IT? Tijd voor een kijkje achter de schermen.

Deze keer staat Sylvie Ulmer in de spotlight. Sylvie is 32 jaar in dienst bij Archive-IT als Sales Support voor onze Franse vestiging. Wij stellen haar graag aan jullie voor!

Hoe lang werk je al bij Archive-IT en wat heb je hiervoor gedaan?

"Ik ben begonnen als administratief- en kantoorsecretaresse, wat ik vier jaar lang heb gedaan in een advocatenkantoor. Vervolgens heb ik ervoor gekozen om de overstap te maken naar Jalema, wat daarna Archive-IT werd. Toen ik begon, was ik verantwoordelijk voor fysieke archiveringsoplossingen én de uitbreiding van ons netwerk van distributeurs. Ik werkte samen met de afdeling Sales om de verkoop van archiveringssystemen voor grafische professionals te stimuleren. Ik nam deel aan talrijke internationale beurzen in: Parijs, Lyon, Brussel en Düsseldorf. Daarna richtte ik mij op specifieke archiveringssystemen, die vooral bestemd waren voor ziekenhuizen, administraties en privéondernemingen. Toen Jalema Archive-IT werd, heb ik dit werk voortgezet. Ik werk nu al 32 jaar met plezier in de verkoopbinnendienst!”

Kun je wat meer vertellen over de functie die je nu hebt bij Archive-IT?

"Ik werk op de afdeling Sales in Frankrijk, waar ik me voornamelijk bezighoud met de verkoop van medische- en administratieve dossiers, en fysieke archiveringsoplossingen. De dagelijkse taken bestaan uit: beheren van bestellingen, facturering, opstellen van offertes, reageren op aanbestedingen, opvolgen van leads en het vergroten van klantloyaliteit. Daarnaast ben ik altijd opzoek naar nieuwe kansen in de markt. Voor mij is het heel belangrijk om (potentiële) klanten te helpen door hun vragen te beantwoorden en goed te luisteren naar hun archiveringsprobleem; pas dan kan ik een passend aanbod bieden.”

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit?

"Ik begin mijn werkdag altijd met het checken van mijn e-mail, zoals bijna iedereen doet. Daarna prioriteer ik de taken die moeten worden uitgevoerd, waarbij orderbevestigingen met deadlines en verzoeken van klanten de hoogste prioriteit krijgen. Ik zorg ook voor het aanvullen van onze voorraad, zodat we niet zonder producten komen te zitten. Een tevreden klant is het uiteindelijke doel, hiermee wordt tevens ook klantbinding opgebouwd, dat is waar ik elke dag naar streef. Ik geniet echt van het contact met de klant tijdens het uitoefenen van mijn werk, maar ook van alle verschillende en zelfstandige taken die mijn baan mij biedt!”

Wat motiveert jou het meest tijdens het werk?

"Sommige klanten hebben advies op maat nodig. Ik vind het leuk en uitdagend om uit te zoeken hoe ik deze klant het beste van dienst kan zijn. Als ik vervolgens met mijn advies perfect aan de wensen van de klant voldoe, heb ik mijn doel bereikt. Dat is wat mij het meest motiveert tijdens mijn werk! Ik wil graag benadrukken dat ik de dankbaarheid van onze klanten zeer op prijs stel!”

Nice to know: één keer per week gaat Sylvie ’s avonds naar het zwembad met haar vrienden om te aqua gymmen. Tijdens deze workout wordt muziek gedraaid, wat ervoor zorgt dat ze éxtra haar best doet. Ze doet dit inmiddels twee jaar en het bevalt haar erg goed.

Wat zijn je doelen voor de toekomst?

“Ons werkveld blijft continu veranderen. Door de toenemende digitalisering in Frankrijk, liggen er voldoende uitdagingen. Gelukkig zijn wij als organisatie zowel ingericht op fysieke- als digitale archiveringsoplossingen. Ik kijk uit om samen met mijn collega’s te werken aan nieuwe technologieën en digitale archiveringsoplossingen om klanten zo goed mogelijk te helpen. Hierdoor wordt het voor mij persoonlijk interessant, maar vooral ook leerzaam, om in de toekomst meer over onze software en technologie te leren.”

Inschrijven voor nieuwsbrief