FAQ

Archiefbeheer

Hoe snel kan een dossier digitaal in mijn bezit zijn?

Afhankelijk van het – bij de aanvraag – gekozen Service Level Agreement, wordt een dossier aangeleverd. De aanlevertijden liggen tussen de 1,5 en 32 uur (werkuren).

Kan ik dossiers in avonduren en in het weekend aanvragen?

Archive-IT heeft een mogelijkheid tot 24-uurs service.

Ik wil mijn dossier fysiek terug, kan dat?

De dossiers die door Archive-IT worden beheerd in het archief, kunnen naast digitaal ook in fysieke vorm aangevraagd worden. De dossiers worden via (aangetekende) post/koerier verstuurd.

Archiefvernietiging

Wat gebeurt er met het opgehaalde papier?

Archive-IT heeft voor de vernietiging van vertrouwelijke documenten een langdurige en nauwe samenwerking afgesloten met SUEZ. De archiefstukken worden in één rechtstreekse weg naar de beveiligde omgeving van SUEZ gebracht. De archiefvernietiging vindt plaats in een volledig gesloten circuit. Dat betekent dat er geen mensenhanden bij het proces betrokken zijn; het verloopt volledig geautomatiseerd.

Hoe weet ik wanneer de papieren dossiers daadwerkelijk vernietigd zijn?

Na afloop van de veilige archiefvernietiging ontvangt u een certificaat van vernietiging. Dit certificaat vermeldt alle dossiers die wij voor u hebben vernietigd. Op basis hiervan kunt u bewijzen dat u uitvoering hebt gegeven aan het vernietigingsbeleid zoals dat geldt voor uw organisatie.

Hoe lang moeten dossiers bewaard worden voordat ze definitief vernietigd worden?

Voordat documenten vernietigd mogen worden, moet de bewaartermijn verstreken zijn. Lees er hier meer over.

Veiligheid

Is Archive-IT ISO gecertificeerd?

Archive-IT is ISO 27001 en ISO 9001 gecertificieerd en voldoet aan de NEN 7510 norm. Daarnaast voldoet de SaaS (cloud) software aan de Verisign standaarden en hebben onze medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag en een Geheimhoudingsverklaring getekend.

Hoe wordt het archief van Archive-IT beveiligd?

Het archief is beveiligd met camerabewaking, brandbeveiligingssysteem, een blusgassysteem en toegangscontrole. Het gehele terrein is omheind met een degelijk hekwerk. Dossiers verlaten enkel het archief tijdens werkuren voor verdere behandeling en worden op het eind van een werkdag altijd terug geplaatst in het beveiligde archief.

Software

Ik werk al met een eigen centraal systeem. Kan het software systeem van Archive-IT geïntegreerd worden?

Om een volledig digitaal archief te creëren kan het systeem van Archive-IT in principe naadloos geïntegreerd worden in een EPD, ECD en verschillende documentmanagementsystemen. Op deze manier wordt een nieuwe wijze van archiveren gecombineerd met de historie om een compleet digitaal archief te krijgen. U werkt dan gewoon vanuit uw eigen, vertrouwde systeem.

Hoe worden de gedigitaliseerde dossiers aangeleverd?

De dossiers die bij Archive-IT gedigitaliseerd worden, zullen altijd via de software van Archive-IT ter beschikking worden gesteld. Dit waarborgt onder andere de veiligheid en toegankelijkheid. Daarnaast de mogelijkheid tot fysieke aanlevering van dossiers.

Waar kan ik inloggen in de Virtual Archive?

U kunt inloggen via https://access.i-fourc.com (dit wordt momenteel nog omgezet naar .archive-it.nl)

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten of mijn account is geblokkeerd?

Ga naar https://access.i-fourc.com en klik op “Wachtwoord vergeten”.

Contact

Wat zijn openingstijden van Archive-IT?

Het kantoor van Archive-IT is geopend op maandag t/m vrijdag van 08.15 – 17.00 uur.

Ik wil een factuur sturen, waar kan deze naartoe?

Facturen mogen gemaild worden naar invoice@archive-it.nl.

Mijn gegevens zijn gewijzigd, waar geef ik de (adres)wijziging door?

Stuur een mail naar info@archive-it.nl met de nieuwe gegevens. Wij passen uw gegevens vervolgens zo snel mogelijk aan.

Ik wil op de hoogte blijven van het laatste nieuws, waar kan dat?

Ga naar de aanmeldpagina en vul uw gegevens in. U ontvangt één keer per maand een mail met de laatste updates. Wilt u geen updates meer ontvangen? Meld u af via de link in de update mail.

Mijn vraag staat er niet tussen…

Stel een vraag

Neem contact met ons op